2021
- Till Massing, Natalie Reckmann, Alexander Blasberg, Benjamin Otto, Christoph Hanck and Michael Goedicke: When is the best time to learn? - Evidence from an introductory statistics course.Open Education Studies, Volume 3, Number 1, 2021, 84-95. [DOI]
2020
- Justin Timm, Benjamin Otto, Thilo Schramm, Michael Striewe, Philipp Schmiemann and Michael Goedicke: Technical Aspects of Automated Item Generation for Blended Learning Environments in Biology.i-com, Volume 1, Number 19, April 2020, 3-15. [DOI]
2019
- Till Massing, Natalie Reckmann, Benjamin Otto, Alexander Blasberg, Christoph Hanck and Michael Goedicke: Quantitative Methodenkompetenzen im Praxissemester in Lehramtsstudiengängen. In: DeLFI 2019 - Die 17. Fachtagung Bildungstechnologien, 16.-19. September 2019, Berlin , 2019 , 327-328. [DOI]
- Justin Timm, Benjamin Otto, Thilo Schramm, Michael Striewe, Philipp Schmiemann and Michael Goedicke: Technische Aspekte der automatischen Aufgabengenerierung für Blended Learning Angebote in der Biologie. In: Niels Pinkwart and Johannes Konert (eds.): DELFI 2019 - Die 17. Fachtagung Bildungstechnologien , Gesellschaft für Informatik e.V. , Bonn , 2019 , 91-102. [DOI]
2018
- Till Massing, Natalie Reckmann, Benjamin Otto, Kim J. Hermann, Christoph Hanck and Michael Goedicke: Klausurprognose mit Hilfe von E-Assessment-Nutzerdaten. In: DeLFI 2018 - Die 16. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e. V. , Volume 284 of Lecture Notes in Informatics , 2018 , 171-176.
2017
- Benjamin Otto and Michael Goedicke: Auf dem Weg zu variablen Programmieraufgaben: Requirements Engineering anhand didaktischer Aspekte. In: 3rd Workshop on "Automatische Bewertung von Programmieraufgaben" (ABP 2017) , 2017 .
- Benjamin Otto, Till Massing, Nils Schwinning, Natalie Reckmann, Alexander Blasberg, Sandy Schumann, Christoph Hanck and Michael Goedicke: Evaluation einer Statistiklehrveranstaltung mit dem JACK R-Modul. In: DeLFI 2017 – Die 15. e-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik , Volume 273 of Lecture Notes in Informatics , 2017 , 75-86.