2023
- Carolin Eitemüller, Florian Trauten, Michael Striewe and Maik Walpuski: Digitalization of Multistep Chemistry Exercises with Automated Formative Feedback.Journal of Science Education and Technology, 2023. [DOI]
- Lukas Glaser and Michael Striewe: Modularisierung als Schlüssel zur Skalierung. In: Workshops der 21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), Gesellschaft für Informatik e.V., 2023, 149-155. [DOI]
- Michael Striewe: Strukturformeln für Moleküle zeichnen und differenziertes Feedback erhalten: Eine integrierte Lösung im Rahmen des E-Assessment-Systems JACK. In: DELFI 2023, Die 21. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V., 11.-13. September 2023, Aachen , 2023 , 273-274. [DOI]
- Michael Striewe: Architectural Revision of the E-Assessment System JACK. In: Thais Batista, Tomás Bures, Claudia Raibulet and Henry Muccini (eds.): Proceedings of ECSA 2022 Tracks and Workshops , Springer , 2023 , 19-26. [DOI]
- Michael Striewe: Patterns for the Advanced Design of Programming Exercises Supported by Technology-Enhanced Assessment Systems. In: Proceedings of the 27th European Conference on Pattern Languages of Programs EuroPLop '22 , 2023 . [DOI]
- Meike Ullrich, Constantin Houy, Tobias Stottrop, Michael Striewe, Brian Willems, Peter Fettke, Peter Loos and Andreas Oberweis: Automated Assessment of Conceptual Models in Education.Enterprise Modelling and Information Systems Architectures (EMISAJ) – International Journal of Conceptual Modeling, Volume 18, 2023. [DOI]
2022
- Adrian Kögl, Peter Hubwieser, Mike Talbot, Johannes Krugel, Michael Striewe and Michael Goedicke: Efficient Structural Analysis of Source Code for Large Scale Applications in Education. In: 2022 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON) , 2022 , 24-30. [DOI]
- Sven Strickroth and Michael Striewe: Building a Corpus of Task-Based Grading and Feedback Systems for Learning and Teaching Programming.International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP), Volume 12, Number 5, Nov. 2022, 26-41. [DOI]
- Michael Striewe: Where Does All the Data Go? A Review of Research on E-Assessment Data. In: Proceedings of the 14th International Conference on Computer Supported Education - Volume 1: CSEDU , 2022 , 157-164. [DOI]
- Michael Striewe: A Self-adaptive Mechanism for Serious Quiz Games. In: Proceedings of the 14th International Conference on Computer Supported Education - Volume 1: CSEDU , 2022 , 165-172. [DOI]
- Meike Ullrich, Peter Pfeiffer, Gunther Schiefer, Chantal Soyka, Tobias Stottrop, Michael Striewe, Peter Fettke, Peter Loos, Andreas Oberweis and Niclas Schaper: Piloteinsatz einer E-Assessment-Plattform für die grafische Modellierung. In: DELFI 2022, Die 20. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V. , 2022 , 233-234. [DOI]
- Meike Ullrich, Peter Pfeiffer, Gunther Schiefer, Chantal Soyka, Tobias Stottrop, Michael Striewe, Peter Fettke, Peter Loos, Andreas Oberweis and Niclas Schaper: E-Assessment-Plattform für die grafische Modellierung. In: DELFI 2022, Die 20. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V. , 2022 , 247-248. [DOI]
2021
- Silke Kirberg, Michael Striewe and Indira Ceylan: Interoperable Lernumgebung JACK im Projekt Harness.nrw - Textuelles Feedback in skalierbaren Programmieraufgaben. In: Bildung in der digitalen Transformation, Tagungsband zur GMW-Jahrestagung 2021 , 2021 , 205-206.
- Michael Striewe: Design Patterns for Submission Evaluation within E-Assessment Systems. In: 26th European Conference on Pattern Languages of Programs EuroPLoP'21 , 2021 , 32:1-32:10. [DOI]
- Michael Striewe, Martin Forell, Constantin Houy, Peter Pfeiffer, Gunther Schiefer, Selina Schüler, Chantal Soyka, Tobias Stottrop, Meike Ullrich, Peter Fettke, Peter Loos, Andreas Oberweis and Niclas Schaper: Kompetenzorientiertes E-Assessment für die grafische, konzeptuelle Modellierung.HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik, Volume 58, Number 6, 2021. [DOI]
- Meike Ullrich, Martin Forell, Constantin Houy, Peter Pfeiffer, Selina Schüler, Tobias Stottrop, Brian Willems, Peter Fettke and Andreas Oberweis: Platform Architecture for the Diagram Assessment Domain. In: Proceedings of the Software Engineering 2021 Satellite Events, Braunschweig/Virtual, Germany, February 22 - 26, 2021 , 2021 .
2020
- Michael Striewe, Constantin Houy, Jana-Rebecca Rehse, Meike Ullrich, Peter Fettke, Niclas Schaper and Andreas Oberweis: Towards an Automated Assessment of Graphical (Business Process) Modelling Competences. In: 50. Jahrestagung der Gesellschaft für Informatik, INFORMATIK 2020 - Back to the Future, Karlsruhe, Germany, 28. September - 2. Oktober 2020 , 2020 , 665-670. [DOI]
- Michael Striewe, Florian Trauten and Carolin Eitemüller: Aufgaben mit automatischem Feedback zu chemischen Atom-Orbitalschemata. In: Raphael Zender, Dirk Ifenthaler, Thiemo Leonhardt and Clara Schumacher (eds.): DELFI 2020 – Die 18. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V. , Gesellschaft für Informatik e.V. , Bonn , 2020 , 109-119.
- Justin Timm, Benjamin Otto, Thilo Schramm, Michael Striewe, Philipp Schmiemann and Michael Goedicke: Technical Aspects of Automated Item Generation for Blended Learning Environments in Biology.i-com, Volume 1, Number 19, April 2020, 3-15. [DOI]
2019
- Christoph Olbricht: Trace-Vergleich zur Feedback-Erzeugung im automatisierten E-Assessment-System JACK. In: Proceedings of the Fourth Workshop "Automatische Bewertung von Programmieraufgaben" (ABP 2019), Essen, Germany, October 8-9, 2019 , 2019 , 11-18. [DOI]
- Sebastian Pobel and Michael Striewe: Domain-Specific Extensions for an E-Assessment System. In: Michael A. Herzog, Zuzana Kubincová, Peng Han and Marco Temperini (eds.): Advances in Web-Based Learning - ICWL 2019 , Springer International Publishing , Cham , 2019 , 327-331. [DOI]
- Michael Striewe: Automatische Aufgabengenerierung über Linked Open Data am Beispiel der Archäologie. In: Niels Pinkwart and Johannes Konert (eds.): DELFI 2019 - Die 17. Fachtagung Bildungstechnologien , Gesellschaft für Informatik e.V. , Bonn , 2019 , 115-120. [DOI]
- Michael Striewe: Components and Design Alternatives in E-Assessment Systems. In: Software Architecture - 13th European Conference, ECSA 2019, Paris, France, September 9-13, 2019, Proceedings , 2019 , 220-228. [DOI]
- Justin Timm, Benjamin Otto, Thilo Schramm, Michael Striewe, Philipp Schmiemann and Michael Goedicke: Technische Aspekte der automatischen Aufgabengenerierung für Blended Learning Angebote in der Biologie. In: Niels Pinkwart and Johannes Konert (eds.): DELFI 2019 - Die 17. Fachtagung Bildungstechnologien , Gesellschaft für Informatik e.V. , Bonn , 2019 , 91-102. [DOI]
2018
- Till Massing, Natalie Reckmann, Benjamin Otto, Kim J. Hermann, Christoph Hanck and Michael Goedicke: Klausurprognose mit Hilfe von E-Assessment-Nutzerdaten. In: DeLFI 2018 - Die 16. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e. V. , Volume 284 of Lecture Notes in Informatics , 2018 , 171-176.
- Till Massing, Nils Schwinning, Michael Striewe, Christoph Hanck and Michael Goedicke: E-Assessment Using Variable-Content Exercises in Mathematical Statistics.Journal of Statistics Education, Volume 26, Number 3, 2018, 174-189. [DOI]
- Nils Schwinning, Michael Striewe, Till Massing, Christoph Hanck and Michael Goedicke: Towards digitalisation of summative and formative assessments in academic teaching of statistics. In: Reprint from the Fifth International Conference on Learning and Teaching in Computing and Engineering (LaTiCE 2017) , 2018 .
- Melanie Schypula, Nils Schwinning and Michael Goedicke: Formative und summative E-Assessments mit JACK im Rahmen eines Mathematik-Vorkurses. In: Isabell van Ackeren, Michael Kerres and Sandrina Heinrich (eds.): Flexibles Lernen mit digitalen Medien, Waxmann Verlag GmbH, 2018, 234-244.
- Michael Striewe: Dynamic Generation of Assessment Items Using Wikidata. In: Technology Enhanced Assessment - 21st International Conference, TEA 2018, Amsterdam, The Netherlands, December 10-11, 2018, Revised Selected Papers , 2018 , 1-15. [DOI]
- Michael Striewe: Towards a Pattern Catalogue for E-Assessment System Integration. In: Combined Proceedings of the Workshops of the German Software Engineering Conference 2018 (SE 2018), Ulm, Germany, March 06, 2018. , 2018 , 62-65.
- Michael Striewe and Michael Goedicke: Automatische Generierung von Aufgaben zum Codeverständnis. In: DeLFI 2018 - Die 16. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e. V. , Volume 284 of Lecture Notes in Informatics , 2018 , 153-164.
2017
- Michael Goedicke and Michael Striewe: 10 Jahre automatische Bewertung von Programmieraufgaben mit JACK – Rückblick und Ausblick. In: 7,5. HDI-Workshop des GI-Fachbereichs Informatik und Ausbildung / Didaktik der Informatik , 2017 . [DOI]
- Benjamin Otto, Till Massing, Nils Schwinning, Natalie Reckmann, Alexander Blasberg, Sandy Schumann, Christoph Hanck and Michael Goedicke: Evaluation einer Statistiklehrveranstaltung mit dem JACK R-Modul. In: DeLFI 2017 – Die 15. e-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik , Volume 273 of Lecture Notes in Informatics , 2017 , 75-86.
- Michael Striewe: Integration von externen Werkzeugen über die IMS-LTI-Schnittstelle. In: Moodle Kompetenzzentrum der Universität Duisburg-Essen (eds.): Moodle in der Praxis - Szenarien für die Hochschullehre. 12 Jahre Moodle an der Universität Duisburg-Essen, DuEPublico, 2017, 92-97.
2016
- Michael Fellmann, Peter Fettke, Constantin Houy, Peter Loos, Andreas Oberweis, Andreas Schoknecht, Michael Striewe, Tom Thaler and Meike Ullrich: Evaluation automatisierter Ansätze für die Bewertung von Modellierungsaufgaben. In: DeLFI 2016 - Die 14. E-Learning Fachtagung Informatik , Volume 262 of LNI , 2016 , 203-214.
- Melanie Schypula, Nils Schwinning, Alina Doekels and Michael Goedicke: Beobachtungen zum Abbruchverhalten von Studierenden in einem webbasierten Mathematik-Vorkurs. In: DeLFI 2016 - Die 14. E-Learning Fachtagung Informatik , Volume 262 of LNI , 2016 , 221-232.
- Michael Striewe: An architecture for modular grading and feedback generation for complex exercises.Science of Computer Programming, Volume 129, 2016, 35-47. [DOI]
2015
- Filiz Kurt-Karaoglu, Nils Schwinning, Michael Striewe, Björn Zurmaar and Michael Goedicke: A Framework for Generic Exercises with Mathematical Content. In: Proceedings of the International Conference on Learning and Teaching in Computing and Engineering (LaTiCE 2015) , 2015 , 70-75. [DOI]
- Nils Schwinning, Michael Striewe, Marinko Savija and Michael Goedicke: On Flexible Multiple Choice Questions with Parameters. In: Proceedings of the 14th European Conference on e-Learning (ECEL-2015) , 2015 .
- Melanie Schypula, Filiz Kurt-Karaoglu, Nils Schwinning, Michael Striewe, Björn Zurmaar and Michael Goedicke: Aufwand und Nutzen parametrisierbarer, pfadbasierter Aufgaben. In: Proceedings of DeLFI 2015: Die 13. e-Learning Fachtagung Informatik , 2015 .
- Sven Strickroth, Michael Striewe, Oliver Müller, Uta Priss, Sebastian Becker, Oliver Rod, Robert Garmann, J. Oliver Bott and Niels Pinkwart: ProFormA: An XML-based exchange format for programming tasks.eleed, Volume 11, Number 1, 2015.
- Michael Striewe: Automatisierte Bewertung von Programmieraufgaben: Szenarien, Werkzeuge, Perspektiven. In: Grundfragen Multimedialen Lehrens und Lernens (GML² 2015) , 2015 , 134-144.
- Michael Striewe: Auf dem Weg zur intelligenten E-Prüfung. In: e-Prüfungs-Symposium ePS Paderborn , 2015 , 76-79.
2014
- Filiz Kurt-Karaoglu and Patrick Hintze: E-Assessment von Mathematikaufgaben mit JACK. In: Janina Tosic (eds.): Lehren, Lernen und Beraten auf Augenhöhe , 2014 , 135-142.
- Filiz Kurt-Karaoglu, Patrick Hintze, Melanie Schypula, Nils Schwinning, Michael Striewe, Björn Zurmaar and Michael Goedicke: Begleitende E-Assessments als Unterstützung großer Grundlagenveranstaltungen in der Studieneingangsphase. In: Grundfragen Multimedialen Lehrens und Lernens 2014 , 2014 , 150-163.
- Nils Schwinning, C. Neugebauer, K. Winter, S. Krusekamp, Michael Striewe, Filiz Kurt-Karaoglu and Michael Goedicke: JACK und MaStEr: Universitätsübergreifende Weiterentwicklung zweier Mathematik-Vorkurs-Konzepte mit computerbasierter Diagnose und Förderung. In: Tagungsband Hansekolloquium 2014 , 2014 .
- Nils Schwinning, Melanie Schypula, Michael Striewe and Michael Goedicke: Concepts and Realisations of Flexible Exercise Design and Feedback Generation in an e-Assessment System for Mathematics. In: Joint Proceedings of the MathUI, OpenMath and ThEdu Workshops and Work in Progress track at CICM, co-located with Conferences on Intelligent Computer Mathematics (CICM 2014) , 2014 .
- Michael Striewe:Automated Assessment of Software Artefacts - A Use Case in E-Assessment.PhD thesis,University of Duisburg-Essen, 2014.
- Michael Striewe and Michael Goedicke: Automated Assessment of UML Activity Diagrams. In: Proceedings of the 2014 conference on Innovation & technology in computer science education (ITiCSE 2014) , 2014 , 336. [DOI]
- Michael Striewe and Michael Goedicke: Code reading exercises using run time traces. In: Proceedings of the 2014 conference on Innovation & technology in computer science education (ITiCSE 2014) , 2014 , 346. [DOI]
- Michael Striewe and Michael Goedicke: A Review of Static Analysis Approaches for Programming Exercises. In: Proceedings of the International Conference on Computer Assisted Assessment (CAA 2014) , Number 439 in CCIS , , Zeist, Netherlands , 2014 , 100-113.
2013
- Martin Filipczyk, Michael Striewe and Michael Goedicke: Bewertung von kurzen Freitextantworten in automatischen Prüfungssystemen. In: Proceedings of DeLFI 2013: Die 11. e-Learning Fachtagung Informatik , 2013 .
- Melanie Schypula, Filiz Kurt-Karaoglu, Nils Schwinning, Michael Striewe and Michael Goedicke: Beobachtungen zur Motivation der Studierenden bei verschiedenen Frageformaten. In: Proceedings of DeLFI 2013: Die 11. e-Learning Fachtagung Informatik , 2013 , 35-45.
- Michael Striewe: Generierung von Zusatzinformationen in automatischen Systemen zur Bewertung von Programmieraufgaben. In: Proceedings of the First Workshop "Automatische Bewertung von Programmieraufgaben" (ABP 2013) , 2013 .
- Michael Striewe and Michael Goedicke: Analyse von Programmieraufgaben durch Softwareproduktmetriken. In: SEUH , 2013 , 59-68.
- Michael Striewe and Michael Goedicke: JACK revisited: Scaling up in multiple dimensions. In: Proceedings of Eighth European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2013) , , Paphos, Cyprus , 2013 , 635-636. [DOI]
- Michael Striewe and Michael Goedicke: Trace Alignment for Automated Tutoring. In: Proceedings of International Computer Assisted Assessment (CAA) Conference 2013 , , Southampton , 2013 .
2011
- Michael Striewe and Michael Goedicke: Studentische Interaktion mit automatischen Prüfungssystemen. In: DeLFI 2011 - Die 9. e-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V. , Number 188 in LNI , GI , 2011 , 209-220.
- Michael Striewe and Michael Goedicke: Automated checks on UML diagrams. In: Proceedings of the 16th Annual SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, ITiCSE 2011, Darmstadt, Germany, June 27-29 , 2011 , 38-42. [DOI]
- Michael Striewe and Michael Goedicke: Using Run Time Traces in Automated Programming Tutoring. In: Proceedings of the 16th Annual SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, ITiCSE 2011, Darmstadt, Germany, June 27-29 , 2011 , 303-307. [DOI]
2010
- Michael Striewe and Michael Goedicke: Feedback-Möglichkeiten in automatischen Prüfungssystemen. In: DeLFI 2010 - 8. Tagung der Fachgruppe E-Learning der Gesellschaft fÜr Informatik e.V. , Number 169 in LNI , GI , 2010 , 85-96.
- Michael Striewe and Michael Goedicke: Visualizing Data Structures in an E-Learning System. In: Proceedings of the 2nd International Conference on Computer Supported Education (CSEDU), 07 - 10 April 2010, Valencia, Spain , Volume 1 , INSTICC , 2010 , 172-179.
2009
- Michael Striewe, Moritz Balz and Michael Goedicke: A Flexible and Modular Software Architecture for Computer Aided Assessments and Automated Marking. In: Proceedings of the First International Conference on Computer Supported Education (CSEDU), 23 - 26 March 2009, Lisboa, Portugal , Volume 2 , INSTICC , 2009 , 54-61.
- Michael Striewe and Michael Goedicke: Effekte automatischer Bewertungen für Programmieraufgaben in Übungs- und Prüfungssituationen. In: DeLFI 2009 - Die 7. E-Learning Fachtagung Informatik , Number 153 in LNI , GI , 2009 , 223-234.
2008
- Michael Striewe, Michael Goedicke and Moritz Balz.Computer Aided Assessments and Programming Exercises with JACK.Technical report 28,ICB, University of Duisburg-Essen, 2008.